سیم ها, مقالات

سیم های تفلون نسوز با استاندارد UL-1332

UL 1332 Temperature 200 Voltage 300v Fuoroplastic Wire

The conductor is single or stranded 30-10awg silver-coated copper wire or tin-coated copper wire, and the insulation is FEP. It has excellent thermal stability, mechanical wear resistance and electrical insulation performance, can resist strong acid, corrosion, fire resistance, high oxygen index, low smoke and aging resistance.

هادی این نوع سیم می تواند مفتولی (تک رشته ای) یا افشان(10AWG-30AWG) نقره اندود یا قلع اندود مسی باشد و جنس عایق این نوع سیم ها  FEP (Fuoroplastic ) می باشد.مزیت این نوع سیم ها مقاومت دمایی بالا، مقاومت در برابر سایش مکانیکی بالا،مقاومت در برابر اسید های قوی ، مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر آتش ،مقاومت در برابر چگالی اکسیژن بالا،دود کم،پوسیدگی می باشند.جهت آشنایی بهتر با روکش این نوع سیم ها مقاله پایین را مطالعه کنید.!!!

Fep  چیست؟

پروپیلن اتیلن فلوراید یا FEP یک کوپلیمر از هگزافلوروپروپیلن و تترافروتورید است . این از رزین های PTFE ( polytetrafluoroethylene ) متفاوت است که از طریق قالب گیری تزریقی معمولی و تکنیک های اکستروژن پیچ استفاده می شود. پروپیلن اتیلن فلوراید بوسیله DuPont اختراع شده است و تحت نام تجاری FePF تفلون فروخته می شود. نامهای تجاری دیگر عبارتند از Neoflon FEP از Daikin یا Dyneon FEP از Dyneon / 3M. FEP در ترکیب با فلوروپلیمرها بسیار مشابه است   PTFE (polytetrafluoroethylene) و PFA (رزین پرفورالکوکسی پلیمر) . FEP و PFA هر دو ویژگی های مفید PTFE را از اصطکاک کم و غیر واکنشی دارند، اما به راحتی قابل تنظیم هستند. FEP نرمتر از PTFE است و در دمای 260 درجه سلسیوس می ماند؛ این بسیار شفاف و مقاوم در برابر نور خورشید است

خواص:

FEP توسط رادیکال آزاد تولید می شود   پلیمریزاسیون مخلوطی از تترافلورو اتیلن و هگزافلوروپروپیلن . مخلوط برای جبران واکنش پذیری نسبتا کم مولفه پروپیلن بایاس است. این فرایند معمولا با پراکسید سولفات آغاز می شود که برای تولید رادیکال های سولفات همولیز می شود. از آنجایی که FEP تقریبا در تمام حلالها محلول است، پلیمریزاسیون به عنوان امولسیون در آب انجام می شود، و اغلب از سورفاکتانت مانند PFOS استفاده می شود . پلیمر حاوی حدود 5 درصد مولکول پروپیلن است مقادیر مقایسهای مفید PTFE در برابر FEP، PFA و ETFE را می توان در وب سایت DuPont پیدا کرد، فهرستی از خواص مکانیکی، حرارتی، شیمیایی، الکتریکی و بخار هر یک از طرفین. با توجه به مقاومت در برابر خوردگی، FEP تنها فوروپلیمر قابل دسترس در دسترس است که می تواند مقاومت خود را نسبت به مواد کشنده PTFE مطابقت دهد؛ زیرا این یک ساختار فلوئور خالص و کاملا فلور شده است. از لحاظ حرارتي FEP از PTFE و PFA با نقطه ذوب 260 درجه سانتيگراد (500 درجه فارنهایت)، حدود چهل درجه کمتر از PFA و دوباره از PTFE کمتر است. به طور الکتریکی، PTFE، FEP و PFA دارای ثابت های دی الکتریک یکسان هستند، اما قدرت دی الکتریک FEP فقط از طریق PFA پیشی می گیرد. با این حال، در حالی که PFA دارای یک عامل تخریب مشابه برای PTFE است، تخلیه FEP حدود شش برابر PFA و EFTE (ساختن آن یک خط کش غیر خطی از زمینه های الکترواستاتیک) است. به طور مکانیکی، FEP کمی انعطاف پذیرتر از PTFE است. شاید شگفت آور، آن را تاشو تکراری و همچنین PTFE تحمل نیست. همچنین دارای ضریب بالاتر اصطکاک پویا، نرمتر و دارای مقاومت کششی کمی نسبت به PTFE و PFA است. یک ویژگی قابل توجه FEP این است که در برخی از برنامه های کاربردی پوشش که شامل قرار گرفتن در معرض مواد شوینده هستند، به طور قابل توجهی نسبت به PTFE برتر است. اتیلن تترافلوئورو اتیلن (ETFE)، به طرق مختلف، می تواند به عنوان متعلق به یک گروه متفاوت در نظر گرفته شود، زیرا اساسا یک نسخه مهندسی قدرت استثنایی از دیگران است که در مقایسه با مواردی که ممکن است در مقایسه با PTFE، FEP و PFA.

برنامه های کاربردی:

مانند PTFE، FEP به طور عمده برای سیم کشی استفاده می شود، مانند سیم کشویی، کابل کواکسیال، سیم کشی برای سیم های کامپیوتری و دنده های فنی. محصول نهایی نشان دهنده برای کابل های کواکسیال مانند RG-316 است. در ساخت قطعات کامپوزیت با کیفیت بالا مانند صنعت هوافضا، فیلم FEP می تواند برای محافظت از قالب ها در طول فرآیند پخت استفاده شود. در چنین کاربردی، این فیلم به نام “فیلم آزادی” نامگذاری شده است و در جهت جلوگیری از پلیمر چسبندگی پخت (به عنوان مثال اپوکسی در یک ورقه ورقه کامپوزیت فیبر کربن / اپوکسی) از اتصال به ابزار فلزی است. در حال حاضر قادر به حفظ آرامش شیمیایی در دمای شدید و مقاومت در برابر آسیب های سوخت های شیمیایی است، FEP انتخاب مناسب در صنعت است. محصولات نیمه تمام، مانند لوله ها، میله های گرد و ورق های مخصوص پوشش مخازن انبساط، اسکرابر های گاز و مخازن، در کاربرد های مختلف در صنعت پردازش مواد شیمیایی برای ایمن سازی و توزیع ترکیبات شیمیایی بسیار شدید استفاده می شود. با توجه به انعطاف پذیری آن، مقاومت شدید در برابر حمله شیمیایی و شفافیت نوری، این ماده همراه با PFA به طور معمول برای آزمایشگاه های پلاستیکی و لوله ها استفاده می شود که شامل فرآیندهای بحرانی یا بسیار خورنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *